ویژگی هایی از زیر مدول های φ – اول

پایان نامه
چکیده

زیرمدول های اول و اولیه تعمیمی از ایده آل های اول و اولیه در نظریه ی حلقه ها هستند. در این پایان نامه تعریفی از زیرمدول ? -اول، زیرمدول تقریباً اولیه، ایده آل ? -اولیه و زیرمدول? –اولیه کلاسیک را ارائه می دهیم و سپس خواص و ویژگی های آنها را بررسی می کنیم.ثابت خواهیم کرد که اگرn یک زیر مدول ? -اول از m با شرط(n :r m) * ?(n)آنگاه یک زیرمدول اول است. همچنین نشان می دهیم در صورتی کهi یک ایده آل? -اولیه ازr باشرط i2 * ?(i) آنگاه i یک ایده آل اولیه خواهد بود و برای زیرمجموعه بسته ی ضربیs از r بررسی می کنیم که اگرn یک زیرمدول? -اول ازm چنان باشد که s?1m ?= s?1n و s?1(?(n)) ? s?1?(s?1n) آنگاهs?1n یک زیرمدولs?1? - اول است و بطور مشابه نیز نشان می دهیم که اگرiیک ایده آل ? -اولیه باشد به طوری که (s?1?(i) ? s?1?(s?1iو ? ??i ?s آنگاه s?1i یک ایده آلs?1? -اولیه است. همچنین در این پایان نامه ویژگی هایی از ضرب دکارتی مدول ها را برای زیرمدول های? -اول, زیرمدول های تقریباً، ایده آل های? -اولیه و ایده آل های تقریباً اولیه بررسی کرده و اثبات می نمائیم. در پایان نیز ثابت کرده که زیرمدول? -اول کلاسیک و زیرمدول? -اولیه کلاسیک تعمیمی از زیرمدول? -اول می باشند.

منابع مشابه

دوگان تعمیم هایی از زیر مدول های اول

در این پایان نامه مفهوم دوگان زیرمدولهای نیمه ثانی ، ثانی ضیف و ثانی قوی را بررسی می کنیم . همچنین رابطه ی میان زیر مدولهای ضعیفا ثانی ، ضعیفا اول و دوم را بررسی می کنیم . ما نشان می دهیم که هر زیر مدول مینیمال m قویا ثانی است و هر زیر مدول دوم لزوما زیر قویا ثانی نیست. همچنین هر زیر مدول ضعیفا ثانی rمدول m یک زیر مدول شبه ثانی m است اما عکس این موضوع برقرار نیست و نشان خواهیم داد که هر r مدول ...

15 صفحه اول

زیر مدول های اول

در این پایان نامه همه ی حلقه ها جابجایی و یکدار و همه ی مدول ها، یکانی می باشند. در فصل اول، به بررسی مفاهیم و قضایای مقدماتی که در فصل های بعد مورد نیاز هستند، می پردازیم. در فصل دوم، بعضی از خواص زیرمدول های اول مجزا شده از مدول ها را می یابیم و قضایایی در مورد بعد مدول ها ثابت می-کنیم. فصل سوم، به بررسی مدول ها و حلقه هایی می پردازد که در فرمول رادیکال صدق می کنند. در فصل چهارم، ب...

15 صفحه اول

زیر مدول های ضعیفاً اول و حلقه هایی که همه ایده آل آن ضعیفاً اول است

در این پایان نامه ابتدا حلقه های را (نه لزوماً جابه جایی و یکدار)که همه ایده آل های آن ها ضعیفاً اول است مطالعه می کنیم سپس شرایط لازم و کافی برای این که حلقه دارای این ویژگی باشد را بیان می کنیم و همچنین مثال هایی با ویزگی مذکور ارایه می نماییم، سپس به بررسی ساختار حلقه های جابه جایی دارای این خاصیت می پردازیم . در ادامه زیر مدول های اول و ضعیفاً اول را تعریف کرده و روابط بین آن ها را بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

زیر مدول های قویاً اول و g-زیر مدول ها

فرض کنیم r یک حلقه ی جابجایی و یکدار باشد. در این پایان نامه برای هر r-مدول m، زیر مدول قویاًاول تعریف و نشان داده می شود که زیر مدول های قویاً اول، بیشتر خواص اصلی زیر مدول های اول را دارا می باشند. به ویژه تعمیم قضیه ی ایده آل اصلی کرول به مدول ها توسعه داده می شود.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023